Nyt on kertynyt projektista kerrottavaa blogitekstin verran. Kirjoitettavaa on tosin ollut jo toukokuun alusta asti, jolloin saimme yhteensä vuoden odotuksen jälkeen täysin lainvoimaisen rakennusluvan. Sen saatuamme on tullut tehtyä blogiluonnos jos toinenkin, mutta koska ne käsittelivät viivästyksen syitä, olivat ne sen verran katkeria että jäivät julkaisematta ja parempi niin; mutkia oli tosiaan matkassa luvan saamisen suhteen, mutta nyt mennään eteenpäin hyvää vauhtia hallinto-oikeuden keikauksen jälkeisessä elämässä ja projektissa yleensäkin.
Kun hallinto-oikeuden päätös annettiin, saimme projektin todella nopeasti käyntiin, sillä kaikki oli jo vuosi sitten rakennuslupaa vaille valmiina. Ehkäpä vastoinkäymisiä oli kertynyt jo sen verran, että hyvä tuuri ulottui nyt sekä hallinto-oikeuden arvioitua nopeampaan käsittelyaikaan että siihen, että saimme samat, todella hyvät ja luotettavat työmiehet takaisin riveihimme.
Viime viikolla perustukset tulivat siihen pisteeseen, että ontelolaatat asennettiin paikalleen ja minäkin olen edistynyt raksatietoudessani jo sen verran, että tiedän melko hyvin mitä ne ovat. Tällä viikolla ontelolaatat valettiin ja tätä myötä perustukset ovat käytännössä valmiina.
Seuraavaksi odottelemme hirsiä saapuvaksi. Konerikosta johtuen niiden toimitus viivästyi, mutta pystytysväki olisi tuloillaan viikon 27 loppupuolella, joten toivotaan että heille löytyy siinä vaiheessa myös jotakin kasattavaa.
Kun hallinto-oikeuden päätös annettiin, saimme projektin todella nopeasti käyntiin, sillä kaikki oli jo vuosi sitten rakennuslupaa vaille valmiina. Ehkäpä vastoinkäymisiä oli kertynyt jo sen verran, että hyvä tuuri ulottui nyt sekä hallinto-oikeuden arvioitua nopeampaan käsittelyaikaan että siihen, että saimme samat, todella hyvät ja luotettavat työmiehet takaisin riveihimme.
Viime viikolla perustukset tulivat siihen pisteeseen, että ontelolaatat asennettiin paikalleen ja minäkin olen edistynyt raksatietoudessani jo sen verran, että tiedän melko hyvin mitä ne ovat. Tällä viikolla ontelolaatat valettiin ja tätä myötä perustukset ovat käytännössä valmiina.
Hyvin kaivettu kuoppa täytettiin heti perään soralla. Yhteensä soraa ja hiekkaa tontille kuljetettiin 26 kuorman verran. |
Anturoiden valussa käytettiin Lakan anturamuotteja. Tämän lauseen muodostaminen tapahtui avustetusti n. 80 prosenttisesti. |
Ontelolaatat asennettuina ja loputkin niistä 26 kuormasta kipattuina. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti